Ajánlott életkor: 12 – 14 év
Időtartam: 180 perc
Időtartam tevékenységenként:
1. tevékenység – Csapat játék „Mi is az az igazság és a hazugság?” (60 perc)
Első lépés – Játék "Igaz vagy hamis?" (35 perc)
Második lépés – Az „igazság” és a „hazugság” definíciója (15 perc)
Harmadik lépés – Mi a különbség ezeknek a szavaknak a jelentése, stílusa között? (10 perc)
2. tevékenység – Csoportos közvélemény-kutatás „Hogyan ismerjük fel az igazságot és a hazugságot?” - (45 perc)
3. tevékenység – Különböző elemzések az igazságról és a hazugságról – (30 perc)
Első lépés – Első lépés – Vizsgálódás „Nehéz hazudni? És mitől függ, hogy hazudunk-e?”
Második lépés–Előnyök és hátrányok elemzése
4. tevékenység – Vitakör „Mindig meg kell mondani az igazat?” – (45 perc)
Műveltségi területek:
- anyanyelv és irodalom, nyelvi kommunikáció
- ember és társadalom
- életvitel és gyakorlati ismeretek
Célok:
- Felfedezzék saját képességüket a nyíltságra, a másokba vetett bizalomra; felismerjék a hazugság különböző formáit; tudatosítsák a hazugság lehetséges indítékait; megalkossák saját véleményüket és álláspontjukat, az igazságot és a hazugságot illetően.
- Következtetéseket vonjanak le az igazságról és a hazugságról; felfedezzenek, összegyűjtsenek és kiválogassanak fontos információkat; kiszámítsanak és megbecsüljenek adatokat és számokat; előadják strukturált formában az összegyűjtött adatokat; adatokat elemezzenek, és levonjanak erkölcsi következtetéseket;
- Megfogalmazzák saját véleményüket, és javaslatokat tegyenek a témával kapcsolatban; megfelelő módon mutassák be az információkat úgy, hogy tájékoztassák, motiválják és neveljék a többieket.