Hogyan mondjam el a véleményemet?

Feladatok

1. Az új osztályterem

Mit szeretnél megvalósítani ebben az osztályteremben? Lehet, hogy nem az első ötleted lesz az igazi, ezért írj egy ötletlistát! Minden lehetőségre gondolhatsz, anélkül, hogy a hátrányokat, a költségeket vagy a felmerülő nehézségeket figyelembe kellene venned.

Most következik néhány példa különböző osztálytermekre. Tervezhetsz többfunkciós termet is különleges bútorokkal, vagy klubtermet, számítógép-termet, labort vagy akár valami mást. Ne felejtsd el, hogy az iskolád fenntartható iskola kíván lenni!

Hulladékból termék

Többfunkciós tanterem:

Étel-Ital

 

 Barátságos bútorzat:

Étel-Ital

 

 Klubterem:

Étel-Ital

 

Laboratórium:

Étel-Ital

a) Beszélj össze néhány osztálytársaddal! A csoportoddal készítsetek egy ötletlistát. Nézzétek meg itt a feladatlapot! Írjátok le az összes ötleteteket!
b) Most válasszátok ki a feladatlapról azt az ötletet, ami szerintetek a legjobb! Dolgozzatok önállóan, és írjátok le az indoklást is, hogy miért azt az ötletet tartjátok a legjobbnak!
c) Vitassátok meg véleményeteket a csoportotokon belül! Magyarázzátok el a választásotok okát, és válasszátok ki mind közül a legjobb elképzelést. Szükség lesz a meggyőző képességetekre is, és persze egy jó indoklásra!

2. Tervezd meg a saját osztálytermedet!

Láttatok néhány képet és remélhetőleg valós példát is. Most itt az idő, hogy rajzos formában papírra vessétek ötleteiteket. Gondoljátok át, hogy hogyan tudnátok áttervezni az osztálytermet, hogy a lehető leginkább környezetbarát legyen.
Készítsétek el a terem tervének alaprajzát és látványrajzát!
A tervednek legalább ilyennek kellene kinézni:

Étel-Ital

3. Érvelj az új osztályterem mellett!

Most az egész osztállyal beszéljétek meg a véleményeteket, de először is fel kell készüljetek erre.
a. Gyakorold a véleményed kinyilvánítását! Párokban gyakoroljátok, hogy mit szeretnétek mondani a megbeszélés során. Először is kell tudnod elmondanod a véleményedet 1 perc alatt. A párod figyeli az időt, és véleményezi azt, amit mondtál. Azután szerepcsere.

Tartsátok be a következő szabályokat:

  • 1 perc áll rendelkezésetekre, hogy elmondjátok a véleményeteket, vagy hogy reagáljatok a másik véleményére.
  • 5 perc elteltével a tanár kiválaszt egy diákot, akinek össze kell foglalnia, hogy miről esett szó ebben az 5 percben. Ez azt jelenti, hogy figyelned kell arra, hogy mi hangzik el a beszélgetésben.
  • Ha valamit mondani szeretnél, jelentkezz! A tanár majd felszólít, ha rád kerül a sor.
  • Engedjétek, hogy a másik befejezhesse mondandóját!
  • Ha valamit nem értesz, kérd meg egy osztálytársadat, hogy magyarázza el
  • Amikor felszólalsz, mondd meg, ha valaki másnak a véleményéhez szeretnél hozzáfűzni valamit.
  • Ha valaki másnak a véleményére reagálsz, akkor nézz arra a gyerekre, aki azt a véleményt mondta.
  • Ne térj el a témától!
  • Világosan és tömören fogalmazz!

Jó munkát és szórakozást kívánunk a feladatokhoz, és örömmel veszünk minden visszajelzést!
Amennyiben hasznosnak tartja munkánkat, kérjük támogassa a Magosfa alapítványt.

E-mail címünk: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

There isn’t a Planet B! - CSO-LA/2017/388-137 A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg.

Ez a weboldal az Európai Unió pénzügyi támogatásával újult meg. Ennek a weboldalnak a tartalma kizárólag a Magosfa Alapítvány felelőssége és semmilyen körülmények között nem tekinthető az Európai Unió álláspontját tükrözőnek.

Eredeti program támogatója

Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez.

Ez a kiadvány (weboldal) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.

MigaProject.eu - 2020